filters
state:
Show
city:
Show
category:
Show
product:
Show
We purchased an engine from them that had $1000.00 core charge. At this point the engine we purchased is fine. But we have repeatedly called them to get a call tag to return the engine core. Keep getting transferred to someone else, promised calls never returned, etc....
Read more
2.0
I didn't like
  • Post customer service in getting the core returned
#1064173
Reply to reviews
Purchased an engine from this company for 8450. I received an email a couple weeks later it's being shipped soon. After a month i call them up a few times and no calls back . I finally get someone on the phone a few weeks later and they say it's lost in transport. The...
Read more
1.5
#1052897
Reply to reviews
If you cancel your purchase even before your engine ships, they will hold back 25% of your money. The only place you see this cancellation policy is in the warranty section of the website. Please do yourself a service and do not do business with the sham of a business....
Read more
#1006253
Reply to reviews

Southwest Engines - Ordered diesel engine , can't track order ordered

Southwest Engines
#1042903
1.0
Details
Ordered Cummins engine via credit card Southwest engines April 12 2017 It is May 3 and have not received tracking info Southwest promised about 8 times They hang up if they answer phone at all
Comment
Show
Customer service

Southwest Engines Sales Representative Review

Southwest Engines
#943783
1.0
Details
I have called 9 times to sales department and every single time the same rude *** guy you have answering the phone is talking *** to me and hanging up on me. How do you want to make a sale when your sales rep do that to customers. We will take our business elsewhere that away we can get what we are looking for and deal with respectful people
Comment
Show
Billing Practices
Customer service
Diversity of Products or Services
Exchange, Refund and Cancellation Policy
Price Affordability
Product or Service Quality
Reliability
Staff
Turnaround Time
Value for money
Website

Short Review on July 10, 2016

Southwest Engines
#879923
1.8
Details
A few months ago I purchased an engine for my 2007 ford ranger engine runs great but noticed a hair line Crack in the oil pan also southwest engines has terrible customer service spelled my last name wrong and I told the guy and he said are you serious I only missed one letter and hung up. Do not recommend southwest engines at all.
Comment
Show
Customer service
Price Affordability
Reliability
Staff
Website

Hyundai 2007 Sonata Gls Engine Review

Southwest Engines
#874366
1.6
Details
I purchase an Hyundai Sonata Gls engine in October 2014, With a 3years warranty. It only lasted 1 1/2 years. We contacted SW Engines they first said it under warranty. Then I asked to make a claim they tben said it was not covered and stopped responding to my emails.
Comment
Show
Billing Practices
Customer service
Diversity of Products or Services
Exchange, Refund and Cancellation Policy
Price Affordability
Product or Service Quality
Reliability
Staff
Turnaround Time
Value for money
Website
Bad engine, Bad customer service, Bad warranty, Horrible experience! Bought engine from SW Engines CLAIMED TO HAVE 78000 miles on it with a 3 year 36k mile warranty. Engine shows up with only 2 oil pan bolts and mis-matched parts and flywheel. Mechanic had to replace...
Read more
1.0
Product
I didn't like
  • Total scammers do not recommend
#998975
Reply to reviews
After negotiating and settling on a price I was given a quote. I called and paid for the engine. Next business day I was sent email that stated engine was being pulled from stock and being checked and packaged. I was told the engine would arrive within 10-14 days. It...
Read more
4.6
Product
I liked
  • Communication all the way thru order to delivery
  • Quality of product
I didn't like
  • Customer service rep could have been a bit more friendly
#984304
Reply to reviews
I purchased an engine and three-year parts and labor warranty for my Mazda Miata on October 1, 2016 for $2395. The engine was shipped in a timely manner but once it was installed we discovered that the engine was damaged and sold to us in poor working condition. It...
Read more
Anonymous
Anonymous

Alex Black is a punk and not a man. He hides behind the phone and emails. Unfortunately for his company he has no idea what's about to come down the pike :) R I C O

Anonymous
Anonymous

They are THIEVES!!! They will never, ever refund your money. Lie after lie from them, it's been over 4 years and I'm still fighting for my $2500.00!!

1.0
Product
I didn't like
  • Everthing done so far
  • Poor engine quality
  • No phone contact to managers
#972416
Reply to reviews
I ORDERED AND PAID $10000 FOR AN ENGINE ON NOVEMBER 2, 2016....I AM STILL WAITING FOR ENGINE AND CAN'T GET ANYONE IN THE COMPANY TO RETURN MY CALL TO TELL ME WHERE THE ENGINE IS AND IF IT HAS EVEN SHIPPED YET...GOOD LUCK EVEN GETTING A LIVE BODY TO TALK TO YOU...AND...
Read more
#968072
Reply to reviews
SW Transmissions, aka Quality Used Engines; AKA Southwest Engines, Quality Used Transmissions, Engine and Transmission World, Engine Shopper, LLC, The Cudahy Wisconsin NOTE: the company uses all the above mentioned names as their Wisconsin business with one location....
Read more
1.3
I didn't like
  • Management requests are forwarded to mailbox full recording
  • Customer service warranty
  • Will not honor warranty
#956792
Reply to reviews
My husband bought an engine in September 2016 and when he got it in the truck it leaked oil like a sieve. It was supposed to have 59,000 mi. on it. We paid over $2,000 for it. When I called to find out about the leak , I was told they do not warranty gaskets or...
Read more
1.0
Product
#955629
Reply to reviews
They tell you there low mileage engines mine was suppose to of had 63,000 on it. I had it installed by a mechanic. I drove it got a whole 229 miles out of it. Then it blew called my mechanic to send them a report that the engine was junk. They told me because it...
Read more
Product
#944541
Reply to reviews